Chart Pattern

blog forex saya - chart pattern

Chart pattern dapat membantu dalam mengenalpasti sama ada price ingin berubah arah atau masih ingin meneruskan trend asal. Dengan kata lain, chart pattern dapat digunakan untuk mengukur kekuatan dan kelemahan momentum market.

Chart pattern sangat senang untuk dihafal kerana ia selalu terjadi di depan mata. Lagipun pattern yang ada tidaklah terlalu rumit. Perlu saya ingatkan bentuk pattern dalam dunia trading sebenar tidaklah setepat yang ada di dalam ebook atau laman web. Jadi jangan buang masa untuk mencari yang perfect. Kalau jumpa yang hampir2 pun dah memadai.

Berikut adalah chart pattern kegemaran saya, semoga bermanfaat.

Reversal Patterns
blog forex saya - reversal chart pattern

Continuation Patterns
blog forex saya - continuation chart pattern